miercuri, 31 decembrie 2008

Si se termina si anul asta...

A trecut anul si vrem nu vrem, ajungem intr-un fel sau altul sa aruncam o privire si sa socotim cu ce ne-am omorat timpul in 2008. Topuri de albume nu o sa fac si asta pentru ca, in primul rand, nu reusesc sa tin pasul cu tot ce apare nou si astfel nu ma simt in masura sa alcatuiesc un astfel de top, iar in al doilea rand ascult o mare parte a albumelor la un an dupa ce au aparut. Asa ca o buna parte din albumele ascultate anul asta au fost din 2007 sau chiar 2006. Totusi, au fost cateva albume care m-au atras in mod deosebit : Septic Flesh cu al lor “Communion”, Scar Symmetry – „Holographic universe”, Orden Ogan – „Vale”, Moonspell – „Night eternal”, Opeth – „Watershed”. Nici „The premonition” – Firewind nu a fost rau. Mai amintesc Mercenary – „Architect of lies”, asta pentru ca mi-s simpatici baietii astia de cand cu albumul ala al lor cu 11 vise si Eluveitie - „Slania”. Albume slabe au scos Haggard, Evergrey, Soilwork, Revolution Rennaisance, Children of Bodom, Crematory, Cavalera Conspiracy etc. (unde etc reprezinta o multime de alte trupe care au dezamagit anul asta) trupe cu renume (sau nu) de la care s-a asteptat mult dar care au oferit foarte putin. Albume din afara sferei metalice: Rome – Masse Mench Material, care conduce detasat. De asemenea si ultimul Narsilion, „Namarie” suna foarte bine si reprezinta o crestere evidenta de la precedentul album. Spiritual Front si Ordo Rosario Equilibrio sunt alte doua trupe care mi-au bucurat auzul in ultimul timp.

La categoria concerte am stat cel mai bine anul acesta. Majoritatea celor care au fost pana acum la concertele rock/metal organizate la noi au cautat o noua experienta in festivalurile organizate in afara, variante bune atat din pdv financiar cat si al calitatii trupelor. Restul celor ca mine au incercat sa faca o selectie si sa vada cat mai multe concerte bune in tara. Si au fost destule. Nu stau acum sa numar, dar fac o trecere in revista a celor care mi-au lasat o impresie buna:

-concerte de suflet: Moonspell la Bucuresti, Lacrimosa la Artmania

-show-megashow: Iron Maiden la Bucuresti, In Extremo la Sibiu

-concerte misto: Haggard la Cluj Napoca

-concerte nemetalice: Rome/Spiritual Front la Brasov, Klimt 1918 la Cluj Napoca

-dezamagirea anului: Tiamat la Artmania (pe astia jur ca nu ma mai duc veci sa ii vad, asa de mult m-au impresionat)

-mentiuni speciale primesc Immolation si Vader, tot la Cluj Napoca, concerte care au zguduit Music Pubul

-un ultim premiu special pentru Seth – SepticFlesh care a cutremurat peretii aceluiasi pub.

Dintre trupele romanesti care doresc sa le revad in urma prestatiilor de anul acesta mentionez Indian Fall, Bucium, Negura Bunget.

Am descoperit si cateva trupe romanesti misto, promitatoare: Vespera, Shadowsail, Twisted Cables.

Dorinte pentru la anul: vreau sa vad Kamelot! Si Iced Earth! Da acuma repede, pana nu se intampla ceva cu una din ele sau pana nu o iau serios pe aratura (trupele, nu eu)! Daca am uitat ceva, asta e, o sa mai adaug cand o sa-mi aduc aminte. Sfarsitul de an mi l-am petrecut ascultand Black Sabbath (fara Ozzy), Rainbow, Pink Floyd, cu ceva portii de Ramones intre .

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Tudy's Chronicles © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates